SEO Strategy βήμα – βήμα

Ήρθε η ώρα να προωθήσετε το website ή το blog σας; Το SEO είναι ο καλύτερος τρόπος να προσελκύσετε οργανική επισκεψιμότητα και να διεκδικήσετε μια καλύτερη θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Το dailydigest δημιούργησε τον απόλυτο οδηγό SEO για αρχάριους για να σας βοηθήσει να αναπτύξετε γρήγορα το blog ή την online επιχείρησή σας!

1. SEO Audit

Τι είναι το SEO Audit?

Το SEO Audit είναι ο έλεγχος της σελίδας που θα μας υποδείξει σφάλματα προς διόρθωση και ελλείψεις. 

Ο έλεγχος αυτός αποτελεί το πρώτο βήμα για να αξιολογήσουμε την “υγεία” του website και να έχουμε μια καθοδήγηση σχετικά με τις ενέργειες βελτιστοποίησης της κάθε σελίδας.

Δωρεάν Online Εργαλεία για SEO Audit

Υπάρχουν πολλά δωρεάν online εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να εντοπίσετε τυχόν προβλήματα στη σελίδα σας:

  1. SEOptimer
  2. SEO site checkup
  3. Neil Patel

Ο έλεγχος θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια πλήρη αναφορά με όλα τα προβλήματα που πρέπει να διορθωθούν ανά σελίδα καθώς και με τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσετε. 

Το SEO score που προκύπτει από τον έλεγχο είναι ενδεικτικό, αλλά καλό είναι να το παρακολουθείτε για να έχετε ένα σημείο αναφοράς σχετικά με την πρόοδο και την απόδοση των ενεργειών βελτιστοποίησης.

Για τη δημιουργία αναφοράς SEO Audit (για πελάτη ή για προσωπική χρήση) μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το παρακάτω template:

backlinko.com/templates/marketing/seo-audit

2. Google Trends

To “Google Trends” είναι ένα χρήσιμο έργαλείο που μπορεί να μας δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τις τάσεις αναζητήσεων. 

Πώς να το χρησιμοποιήσετε:

  • Εισάγετε τους όρους αναζήτησης ή τα θέματα που σας ενδιαφέρουν
  • Ανακαλύψτε ανερχόμενες αναζητήσεις
  • Ανακαλύψτε θέματα που παρουσιάζουν εποχικότητα ως προς τις αναζητήσεις
  • Χρησιμοποιείστε τα στοιχεία που θα συλλέξετε για να διαμορφώσετε την στρατηγική περιεχομένου σας

Οι τάσεις αναζητήσεων μπορεί να σας υποδείξουν θέματα σχετικά με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας τα οποία μπορεί να αυξήσουν σημαντικά την οργανική επισκεψιμότητα του site σας.

3. Keyword Research

Η έρευνα λέξεων κλειδιών σας βοηθάει να επιλέξετε στρατηγικές λέξεις κλειδιά που θα προσελκύσουν οργανική επισκεψιμότητα στη σελίδα σας.

Η έρευνα λέξεων-κλειδιών δίνει απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως:

  • Τι αναζητά ο κόσμος στο διαδίκτυο;
  • Πώς αναζητούν οι χρήστες τις υπηρεσίες που παρέχω;
  • Πόσοι αναζητούν τις υπηρεσίες μου κάθε μήνα;

Προσοχή στον όγκο αναζητήσεων

Ο όγκος αναζητήσεων είναι διαφορετικός για κάθε λέξη κλειδί και μας δείχνει τη δημοτικότητα του κάθε όρου αναζήτησης. 

Συνήθως όσο μεγαλύτερος είναι ο όγκος αναζήτησης για κάποια λέξη κλειδί, τόσο μεγάλος είναι και ο ανταγωνισμός ταξινόμησης στις μηχανές αναζήτησης.

Για το λόγο αυτό, είναι πιο εύκολο να στοχεύσουμε σε όχι τόσο δημοφιλείς λέξεις κλειδιά που όμως μπορούν να προσελκύσουν το κατάλληλο κοινό στην ιστοσελίδα μας.

Για την έρευνα λέξεων κλειδιών θα χρησιμοποιήσουμε μια σειρά από δωρεάν εργαλεία που είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο.

Google Ads

google keyword planner

Μέσα από την πλατφόρμα Google Ads, επιλέξτε “Ρυθμίσεις” και “Εργαλείο λέξεων-κλειδιών”.

Στη συνέχεια επιλέξτε “Ανακαλύψτε νέες λέξεις-κλειδιά”.

Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί συμπληρώστε τις λέξεις που σχετίζονται με τις υπηρεσίες ή το είδος περιεχομένου σας και ρυθμίστε τη γλώσσα και τις τοποθεσίες κοινού.

Στη συνέχεια συμπληρώστε τον σύνδεσμο της σελίδας σας και πατήστε το κουμπί “Λήψη Αποτελεσμάτων”.

Από την αναζήτηση θα λάβετε μια λίστα με λέξεις-κλειδιά μαζί με τον μέσο όρο μηνιαίων αναζητήσεων. Από τη λίστα αυτή μπορείτε να επιλέξετε τις λέξεις κλειδιά που ταιριάζουν περισσότερο στη σελίδα σας και να τις κατηγοριοποιήσετε ως εξής:
  • Λέξεις που σχετίζονται άμεσα με την υπηρεσία ή το περιεχόμενο και έχουν προτεραιότητα ως προς την βελτιστοποίηση
  • Λέξεις που είναι καλό να συμπεριληφθούν στο περιεχόμενο σε δεύτερο χρόνο
Στη συνέχεια οι λέξεις κλειδιά της κάθε κατηγορίας χωρίζονται σε δύο ομάδες ως εξής:
  • Λέξεις που θα χρησιμοποιηθούν για τη βελτιστοποίηση/δημιουργία βασικών σελίδων του website (π.χ σελίδα υπηρεσίας) – Για παράδειγμα η λέξη “marketing agency” αποτελεί βασικό όρο αναζήτησης υπηρεσίας
  • Λέξεις που θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία blog post – Για παράδειγμα ο όρος “growth hacking trends” ταιριάζει περισσότερο ως τίτλος άρθρου

Στρατηγικές επιλογής λέξεων-κλειδιών

  • Λέξεις-κλειδιά με βάση τον ανταγωνισμό
  • Λέξεις-κλειδιά με βάση την εποχικότητα
  • Λέξεις-κλειδιά με βάση την τοποθεσία

4. Ανάλυση Ανταγωνισμού

Η ανάλυση ανταγωνισμού θα μας βοηθήσει να εντοπίσουμε patterns στη δομή σελίδας και περιεχομένου τα οποία πιθανόν να ευνοούν την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, ενώ μπορεί να μας δώσει και μια πλήρη εικόνα σχετικά με την κατάσταση της αγοράς στην οποία θέλουμε να τοποθετηθούμε. 

Η διαδικασία που ακολουθούμε έχει ως εξής:

  1. Πραγματοποιούμε αναζητήσεις στο Google με τις λέξεις-κλειδιά που μας ενδιαφέρουν
  2. Αναλύουμε σε βάθος τα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας αναζητήσεων (περιεχόμενο, σχεδιασμός, δομή κλπ)
  3. Αναζήτηση για κοινά patterns ανάμεσα στις σελίδες ανταγωνισμού πρώτης σελίδας
  4. Διαμόρφωση templates δομής σελίδας για να χρησιμοποιήσουμε κατά τη δημιουργία ή βελτιστοποίηση περιεχομένου στο δικό μας website

Για παράδειγμα, αν σε όλα τα website των ανταγωνιστών πρώτης σελίδας υπάρχουν οι ενότητες:

  • Σχετικά με εμάς
  • Υπηρεσίες
  • Πλεονεκτήματα
  • Αξιολογήσεις πελατών

τότε σίγουρα θα πρέπει να συμπεριλάβουμε όλες τις παραπάνω ενότητες και στη δική μας δομή σελίδας, πάντα βελτιστοποιημένες με βάση τα keywords που μας ενδιαφέρουν. 

Δωρεάν Templates για Στρατηγική SEO