Ασχολείσαι με τα Social Media και θέλεις να αυξήσεις τις προβολές και τις πωλήσεις της σελίδας σου; Ο συγκεκριμένος οδηγός θα σε βοηθήσει να σχεδιάσεις ένα ολοκληρωμένο Social Media Content Plan, για σένα ή για τους πελάτες σου.
Γιατί χρειάζομαι πλάνο περιεχομένου;
Το πλάνο περιεχομένου θα σας βοηθήσει να προγραμματίσετε τις δημοσιεύσεις σας και να δημιουργήσετε περιεχόμενο το οποίο:
- Θα έχει συνοχή με το brand
- Θα ευθυγραμμίζεται με τους στρατηγικούς στόχους της εταιρείας σας
- Θα εξυπηρετεί μετρήσιμες καμπάνιες προώθησης
Το πλάνο περιεχομένου αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο το οποίο εξυπηρετεί εξίσου την ατομική δραστηριότητα και την παροχή υπηρεσιών δημιουργίας περιεχομένου για πελάτες.
Τι περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο Social Media Plan:
Ένα ολοκληρωμένο Social Media Content Plan πρέπει να ορίζει σαφώς τόσο τους εικαστικούς κανόνες όσο και τους δομικούς κανόνες περιεχομένου. Το πρότυπο το οποίο προτείνουμε περιέχει τις παρακάτω ενότητες:
- Επιλογή Χρωμάτων/Εικαστικού
- Επιλογή Grid
- Ορισμός στρατηγικών στόχων
- Ορισμός marketing στόχων
- Στρατηγική περιεχομένου
- Copywriting
Πάμε να αναλύσουμε την κάθε ενότητα ξεχωριστά!
Επιλογή Χρωμάτων
Η επιλογή των χρωμάτων που θα χρησιμοποιήσετε κατά τη δημιουργική διαδικασία θα πρέπει να είναι σαφώς ορισμένη από την αρχή, ώστε να υπάρχει ομοιομορφία και απόλυτη συνοχή με το brand.
Στην πρώτη ενότητα του Social Media Content Plan θα πρέπει να επιλέξετε τους κωδικούς των χρωμάτων που θα χρησιμοποιηθούν και να τους παραθέσετε μαζί με το στιγμιότυπο του χρώματος για ευκολία και μελλοντική αναφορά.
Τα χρώματα που χρησιμοποιούμε συνήθως είναι:
- Τα χρώματα του λογοτύπου/brand
- Κάποια βασικά χρώματα που θα χρησιμοποιούνται στις γραμματοσειρές ή στο φόντο, συμπληρωματικά
Παράδειγμα παράθεσης επιλεγμένων χρωμάτων:
Στην αναφορά που θα ετοιμάσετε, τα επιλεγμένα χρώματα θα πρέπει να παρουσιάζονται με τους αντίστοιχους κωδικούς και τις αποχρώσεις ως εξής:
Δείτε 28 προτάσεις για χρωματικούς συνδυασμούς εδώ.
Δείτε 10 εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε τη δική σας χρωματική παλέτα εδώ!
Επιλογή Grid
Αφού επιλέξετε τα χρώματα για τη σελίδα σας, θα πρέπει να διαμορφώσετε το Grid το οποίο θα χρησιμοποιείτε σαν βάση για τη δημιουργία των μελλοντικών δημοσιεύσεων.
Στο διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε χιλιάδες παραδείγματα για να πάρετε ιδέες και να επιλέξετε το στυλ που ταιριάζει περισσότερο στο brand σας.
Η διαμόρφωση του Grid έχει να κάνει τόσο με το οπτικό αποτέλεσμα όσο και με τη δομή της πληροφορίας όπως φαίνεται στα παρακάτω παραδείγματα:
Πού μπορώ να βρω παραδείγματα για Instagram Grid?
Παραδείγματα για Instagram Grid μπορείτε να βρείτε παρακάτω:
- 7 Instagram Grid Examples to Inspire Your Own
- 15 INSTAGRAM GRID LAYOUTS TO TRY FOR YOUR FEED (WITH EXAMPLES)
- 10 Instagram Grid Examples to Creatively Level-up Your Feed
- Instagram Grid Ideas
Tip: Δεν είναι ανάγκη να έχετε γνώσεις γραφιστικής για να δουλέψετε με ένα επαγγελματικό Instagram Grid. Μπορείτε να δημιουργήσετε εύκολα post μέσω του Canva ή να αγοράσετε έτοιμα templates από σχετικά marketplaces.
Ορισμός στρατηγικών στόχων
Αφού επιλέξουμε το Grid που θα ακολουθήσουμε, σειρά έχει να θέσουμε τους στρατηγικούς μας στόχους.
Οι στρατηγικοί στόχοι μπορεί να είναι:
- Brand awareness
- Πωλήσεις
- Δημιουργία ισχυρής διαδικτυακής εικόνας
- Προώθηση κουλτούρας της εταιρείας
- Δημιουργία σχέσης με τους πελάτες
Ορισμός στόχων μάρκετινγκ
Οι στρατηγικοί στόχοι θα μεταφραστούν σε στόχους μάρκετινγκ ως εξής:
- Brand awareness : Reach | Προβολές | Repost
- Πωλήσεις: Interaction | Μηνύματα | Επισκέψεις στην ιστοσελίδα
- Δημιουργία ισχυρής διαδικτυακής εικόνας: Mentions
- Προώθηση κουλτούρας της εταιρείας
- Δημιουργία σχέσης με τους πελάτες: Engagement
Στρατηγική περιεχομένου
Από τους στόχους που ορίσαμε προκύπτουν κάποιες θεματικές τις οποίες θα χρησιμοποιήσουμε για τον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό των δημοσιεύσεών μας.
Reach | Προβολές | Repost
- Διαγωνισμοί
- Giveaways
- Δημιουργία και προώθηση hashtag
Interaction | Μηνύματα | Επισκέψεις στην ιστοσελίδα
- Προώθηση δράσεων στη σελίδα
- Αγγελίες για εργασία
- Teaser για μελλοντικές δράσεις και προιόντα
Brand Building | Mentions
- Νέα
- Ειδήσεις
- Κοινωνικές δράσεις
Προώθηση κουλτούρας
- Employer branding posts
Engagement
- Fun facts
- Επικαιρότητα
- Εκπαιδευτικά posts
- Guides
Χρησιμοποιώντας το Grid που επιλέξαμε αλλά και τις παραπάνω θεματικές περιεχομένου που προέκυψαν από τους στρατηγικούς στόχους που θέσαμε, θα δημιουργήσουμε ένα πλάνο περιεχομένου με εναλλαγή θεματικών ως εξής:
Για τον προγραμματισμό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν απλό πίνακα ή κάποιο ειδικό εργαλείο για content planning.
Copywriting
Το τελευταίο βήμα – αφού έχουμε ολοκληρώσει την στρατηγική περιεχομένου – είναι το copywriting. Βασιστείτε στον πίνακα θεματικών και χρησιμοποιήστε την φαντασία σας για να δημιουργήσετε πρωτότυπα post για τη σελίδα σας. Φυσικά, μπορείτε να πάρετε έμπνευση από άλλες σελίδες ή από το Pinterest!